Jouw product vs. onze benchmarks

Senso verzamelt data en feedback over producten en consumenten. Deze data wordt opgeslagen in onze benchmark database en die gebruiken wij in onze rapporten als referentie voor jouw product. 

De Benchmark Monitor bevat 8 basis elementen: 

  • Concept relevantie
  • Bekendheid product
  • Kwaliteit en smaak
  • Winkelpresentatie en aantrekkingskracht
  • Verpakking en inhoud
  • Merk attitude
  • Prijs waardering
  • Imago

Voor elk van deze elementen zijn verschillende attributen opgenomen om het succes van producten te verklaren en te voorspellen. Met kant-en-klare modules kunnen producten snel en voordelig worden getest.

De rapportage biedt concrete actiepunten per basis element en scores worden daarbij vergeleken met die van referenten uit de database. 

    TIP: Benieuwd naar onze methode en alle attributen van de benchmark monitor. We sturen je graag het volledige overzicht.



    8 basis elementen

    Om het succes van producten te verklaren

    Het model bestaat uit 8 basis elementen (concept, bekendheid, kwaliteit, winkelpresentatie, verpakking, merk, prijs en imago). Deze basis elementen samen voorspellen en verklaren het succes van producten.

    200+ variabelen

    Voor meer inzicht in de basis elementen

    Met 200+ variabelen bieden we meer inzicht in de basis elementen en concrete punten om de (on)tevredenheid te verklaren.

    Onderzoek modules

    Kant-en-klare templates voor meer feedback

    Veelvoorkomende items zijn toegevoegd aan kant-en-klare templates om meer inzicht te krijgen in de basis elementen. Deze templates kunnen natuurlijk op maat worden aangepast.

    Benchmark database

    Referenties als maatstaf voor jouw product

    De behaalde scores vergelijken we met benchmarks (soortgelijke producten die recent zijn getest). Indien gewenst kunnen producten van een specifiek merk of bedrijf worden geselecteerd.

    Verschillende invalshoeken

    Verzamel inzichten over producten, merken en de consument.

    Product monitor

    Focus op het product met scores over de kwaliteit, bekendheid, relevantie en het imago van jouw product. 

    Winkel monitor

    Focus op de winkelpresentatie, aantrekkingskracht van de verpakking met inhoud en prijs.

    Merk monitor

    Focus op het merk: meet de kracht en positionering van jouw merk en commerciële uitingen.

    Consumenten monitor

    Focus op de identiteit, voorkeuren, motivaties en drijfveren van consumenten. 

    Er kan apart gefocust worden op het product, de winkel of het merk. De 3 elementen kunnen ook worden gecombineerd zodat alle elementen die het succes van producten kunnen voorspellen worden onderzocht.  

    Benieuwd naar onze oplossing?

    In 30 minuten vertellen we je meer over de mogelijkheden voor jouw product. 

    ×

    Vragen?

    Senso helpt je graag verder.

    × Whatsapp met Senso