Meet de kracht van jouw merk 

De Benchmark Monitor bevat 4 onderdelen, waaronder de merk monitor. Hierbij is de focus op het merk en dan met name de attitude en beleving daarvan.

De merk monitor bevat een aantal standaard onderdelen die gelden voor alle merken die wij testen:

  • Bekendheid merk
  • Zichtbaarheid van het merk
  • Merk attitude en relevantie
  • Associaties en imago statements
  • Positionering ten opzichte van concurrerende merken
  • Waardering van merk uitingen (logo, slogans e.d.)
  • Merk loyaliteit statements
  • Prijs/kwaliteit van producten

De merk monitor meet de kracht van het merk en toont sterke en zwakke punten voor het merk ten opzichte van concurrerende producten. Hierdoor verbeter je de kracht van het merk en daarmee de bijbehorende producten. 

Met imago statements brengen we precies in kaart waar jouw merk het verschil maakt (of kan maken) en in hoeverre de positionering past bij het bedrijf. Door de kracht van het merk te meten tussen verschillende campagnes meet je daarnaast het effect van de campagne. 

    TIP: Benieuwd naar onze methode en alle attributen van de benchmark monitor. We sturen je graag het volledige overzicht.



    Benchmark monitor in het kort:

    8 basis elementen

    Om het succes van producten te verklaren

    Het model bestaat uit 8 basis elementen (concept, bekendheid, kwaliteit, winkelpresentatie, verpakking, merk, prijs en imago). Deze basis elementen samen voorspellen en verklaren het succes van producten.

    200+ variabelen

    Voor meer inzicht in de basis elementen

    Met 200+ variabelen bieden we meer inzicht in de basis elementen en concrete punten om de (on)tevredenheid te verklaren.

    Onderzoek modules

    Kant-en-klare templates voor meer feedback

    Veelvoorkomende items zijn toegevoegd aan kant-en-klare templates om meer inzicht te krijgen in de basis elementen. Deze templates kunnen natuurlijk op maat worden aangepast.

    Benchmark database

    Referenties als maatstaf voor jouw product

    De behaalde scores vergelijken we met benchmarks (soortgelijke producten die recent zijn getest). Indien gewenst kunnen producten van een specifiek merk of bedrijf worden geselecteerd.

    Verschillende invalshoeken

    Verzamel inzichten over producten, merken en de consument.

    Product monitor

    Focus op het product met scores over de kwaliteit, bekendheid, relevantie en het imago van jouw product. 

    Winkel monitor

    Focus op de winkelpresentatie, aantrekkingskracht van de verpakking met inhoud en prijs.

    Merk monitor

    Focus op het merk: meet de kracht en positionering van jouw merk en commerciële uitingen.

    Consumenten monitor

    Focus op de identiteit, voorkeuren, motivaties en drijfveren van consumenten. 

    Er kan apart gefocust worden op het product, de winkel of het merk. De 3 elementen kunnen ook worden gecombineerd zodat alle elementen die het succes van producten kunnen voorspellen worden onderzocht.  

    Benieuwd naar onze oplossing?

    In 30 minuten vertellen we je meer over de mogelijkheden voor jouw product. 

    ×

    Vragen?

    Senso helpt je graag verder.

    × Whatsapp met Senso