De Benchmark Monitor bevat 4 onderdelen, waaronder de merk monitor. Hierbij is de focus op het merk en dan met name de attitude en beleving daarvan.
De merk monitor bevat een aantal standaard onderdelen die gelden voor alle merken die wij testen:
De merk monitor meet de kracht van het merk en toont sterke en zwakke punten voor het merk ten opzichte van concurrerende producten. Hierdoor verbeter je de kracht van het merk en daarmee de bijbehorende producten.
Met imago statements brengen we precies in kaart waar jouw merk het verschil maakt (of kan maken) en in hoeverre de positionering past bij het bedrijf. Door de kracht van het merk te meten tussen verschillende campagnes meet je daarnaast het effect van de campagne.
Het is niet altijd makkelijk om te begrijpen waarom producten wel of geen succes zijn. Met Senso kom je precies te weten hoe de doelgroep jouw product ervaart en kan je succes verklaren én voorspellen.
Om het succes van producten te verklaren
Het model bestaat uit 8 basis elementen (concept, bekendheid, kwaliteit, winkelpresentatie, verpakking, merk, prijs en imago). Deze basis elementen samen voorspellen en verklaren het succes van producten.
Voor meer inzicht in de basis elementen
Met 200+ variabelen bieden we meer inzicht in de basis elementen en concrete punten om de (on)tevredenheid te verklaren.
Kant-en-klare templates voor meer feedback
Veelvoorkomende items zijn toegevoegd aan kant-en-klare templates om meer inzicht te krijgen in de basis elementen. Deze templates kunnen natuurlijk op maat worden aangepast.
Referenties als maatstaf voor jouw product
De behaalde scores vergelijken we met benchmarks (soortgelijke producten die recent zijn getest). Indien gewenst kunnen producten van een specifiek merk of bedrijf worden geselecteerd.
Focus op het product met scores over de kwaliteit, bekendheid, relevantie en het imago van jouw product.
Focus op de winkelpresentatie, aantrekkingskracht van de verpakking met inhoud en prijs.
Focus op het merk: meet de kracht en positionering van jouw merk en commerciële uitingen.
Focus op de identiteit, voorkeuren, motivaties en drijfveren van consumenten.
Er kan apart gefocust worden op het product, de winkel of het merk. De 3 elementen kunnen ook worden gecombineerd zodat alle elementen die het succes van producten kunnen voorspellen worden onderzocht.
In 30 minuten vertellen we je meer over de mogelijkheden voor jouw product.
Senso helpt je graag verder.