Doe de laatste check

Vóórdat je een product op de markt brengt is het belangrijk om te checken of het volledige concept naar wens is voor jouw doelgroep. Nieuwe klanten blijven alleen behouden als klanten écht tevreden zijn en ontevredenheid bij huidige klanten kan een negatief effect hebben op het merk.

Een laatste check vóór introductie biedt daarom meer zekerheid over alle elementen van jouw product: de verpakking, prijs en de kwaliteit van het product. 

Is het concept er klaar voor?

Een laatste check bestaat uit een concept-product test, waarbij consumenten het concept beoordelen op basis van de verpakking en vervolgens het product beoordelen op smaak en kwaliteit gerelateerde aspecten. Een concept acceptatie test de samenhang van alle concept elementen zoals consumenten uiteindelijk ook in de echte consumptie situatie zouden beoordelen. 

De volgende elementen komen aan bod:

  • Relevantie van het concept (product idee)
  • Aantrekkelijkheid van de verpakking in het schap (o.b.v. een digitale afbeelding)
  • Beoordeling van de verpakking
  • Fit met het merk
  • % Trial (koopintentie op basis van het concept)
  • Product kwaliteit (e.g. smaak)
  • Koopintentie op basis van proeven (% retention)
  • Prijs
  • Marketing relateerde vraagstukken (e.g. claims, slogans en product features)

Op basis van onze methode tonen we of het concept en het product voldoende op elkaar zijn afgestemd en klaar zijn voor introductie. De methode toont de sterke en zwakke punten van het product in zijn geheel. De prijsanalyse toont de ideale prijs en het verwachte marktaandeel bij verschillende prijsniveaus.

Product al in de winkel?

Blijf reviews verzamelen! 

Na introductie blijft het belangrijk om te weten hoe kopers jouw product ervaren. Door het verzamelen van reviews weet je precies wat er speelt en kan je bijsturen waar nodig.

Met kassabon acties of door mee te doen aan ons kwaliteitsprogramma vinden we (nieuwe) kopers voor jouw product, stimuleren we de verkoop en verzamelen we eenvoudig reviews voor jouw product. Zo optimaliseer je jouw product in een steeds veranderende markt en behoud of verbeter je de marktpositie van je product. 

Wat levert een concept acceptatie test op?
  • Vergroot de kans op een succesvolle introductie
  • Zorgt voor tevredenheid bij huidige klanten
  • Laatste kans om het concept te optimaliseren
  • Meet de samenhang tussen concept en product
  • Input om de ideale prijs te kiezen

Jouw concept testen?

Ons voorstel voor jouw project ontvang je binnen één werkdag in je mailbox.

×

Vragen?

Senso helpt je graag verder.

× Whatsapp met Senso